Retour aanvraag

Heb je een artikel bij Kantenklaarhagen.nl gekocht en wil je dit graag retourneren? Dat kan! 

Let op dat je bij het retourneren altijd de artikelen onbeschadigd terugstuurt in de originele verpakking (indien mogelijk). Komt een artikel bijvoorbeeld op een pallet? Dan moet hij ook op een pallet terug worden gestuurd naar ons.

Uitzonderingen bij retourneren

Uitgezonderd van het herroepingsrecht is een consumentenkoop die ziet op de levering van: 

  • Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
  • Producten die snel bederven of die een beperkte houdbaarheid hebben; 
  • Levende producten, zoals kant en klaar hagen of sedum, deze alleen in overleg!
  • Producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken; 
  • Producten die na levering door hun aard onherroepelijk zijn vermengd met andere zaken.

Meld je retour hier aan

Je complete bestelling of een deel van de bestelling naar ons retourneren? Volg de retourstappen hieronder en meld je retour aan via [email protected]

De retourstappen zijn als volgt:

  • Vul het herroepingsformulier in.
  • Je meld je retour aan door je ordernummer en mailadres in te vullen.
  • Vermeldt de artikelen die je wilt retourneren en vul de reden in, eventueel aanvullend met foto's.
  • Wij controleren de retourmelding, vragen eventueel om aanvullende informatie.
  • Kies je eigen retourmethode, pak de artikelen in de originele verpakking in en stuur ze naar ons toe. 
  • Onze kwekerijmedewerkers controleren de artikelen en wij verwerken de retouraanmelding. Hebben we de artikelen goed ontvangen? Dan ontvang je jouw aankoopbedrag snel terug op je rekening!

 

Kantenklaarhagen.nl is aangesloten bij Webwinkelkeur. Hierop zijn de volgende voorwaarden van toepassing:

“U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Stuur ons een mail voor de exacte kosten van onze transporteur.

Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te verkopen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via [email protected]. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.”

 

"Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar [email protected]. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil

Tevens is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie."